SORGIN-ARDATZA; Firringila

Collection type:
Instruments 
Number:
1688 
Origin:
EUROPE -> EUSKAL HERRIA 
Author / interpreter:

Juan Mari Beltran Argiñena; Karmele Goñiren deskribapenean oinarriturik egindakoa. K. Goñi Auzmendi, (1988). Etnografía de Zerain.

 
Music instruments:

SORGIN-ARDATZA; Firringila

 
Class of music instrument:
Aerophones -> Free-vibrating 
Situation:
Erakusketa biltegia; aerofonoak 
Acquisition notes:
Juan mari Beltran Argiñenak egina. (2022-06-10) 
Notes:
Goñi Auzmendi, K. (1988). Etnografía de Zerain. Usos del grupo doméstico. In Erkoreka, A., Arregi, G. (Coord.). Contribución al atlas etnográfico de Euskalerria: investigaciones en Bizkaia y Gipuzkoa (643-767). Eusko Ikaskuntza: II. 37.11.- Sorgin dantza edo sorgin ardatza. Arri bat, txabala, geienetan arbela, bi zulo egin, bat bestean ondon, erdin, sokea sartu bi aldetan. Jokue: sokea sartu bi eskuetan aldamene bakoitzean, bueltak eman gogor eta dantza erain, (berandugo sortu ziran joku au egiteko, latan txapak ta ari-karrete utza). Una piedra plana, la mayoria de las veces, pizarra, en el centro hacerle dos agujeros. Pasarle una cuerda a ambos lados y atarla. Meter una mano en la cuerda de cada lado, darle un gran impulso y tirar hacia fuera para que baile. Se utilizaban también, pedazos de txapa, carretes vacios. Todo el año. Chicos y chicas. Juan Mendizabal, Otatza-Zarra, 1983. 
Description:

Arbelazko harri  xabal batekin egindako firringila motako hots-tresna. Arria eragiteko sokatxoa du.

 
Materials:
STONE
 
Measurements:
Harria: L. 6,5; Soka-lazoa: L. 51 

Types of cookies

Analysis or measurement cookies

These are the cookies that allow us to track and analyze user behavior on our website in order to make improvements based on the analysis of usage data made by users of the service.

Cookies for sharing on social networks

We use some social media sharing add-ons, to allow you to share certain pages of our website on social networks. These add-ons set cookies so that you can correctly see how many times a page has been shared.